right-logo

جستجو

main-logo

  • تلگرام
  • اینستاگرام

ویتامینD جایگزین سمعک!

ویتامینD جایگزین سمعک!

گنجاندن غذاهای غنی از مواد مغذی و مخصوصا املاح و ویتامین ها در رژیم غذایی می‌تواند برای جلوگیری از بروز کم شنوایی در بزرگسالان بسیار مفید باشد. کمبود ویتامین D یکی از دلایل پوکی استخوان و مستعد شدن به کم شنوایی در سالمندان است که می‌تواند تا حدی از طریق مکمل‌های ویتامین D معکوس شود. این حالت را می‌توان به کانی‌زدایی استخوانچه ها در گوش میانی، که بر ارتباط بین گوش و مغز اثر می‌گذارد، نسبت داد. در واقع سطح پایین ویتامین D در افراد مبتلا به اتواسکلروز مشاهده شده است، (این بیماری مشکلی در استخوانچه های گوش میانی است که منجر به کم شنوایی می شود).
در واقع غذاهای غنی از ویتامینD میتوانند به بهبود شنوایی کمک ‌کنند، زیرا ویتامین D مسئول جذب کلسیم در بدن است که خود این ماده برای داشتن استخوان‌های محکم ضروری است و فقدان آن در بدن منجر به کاهش تراکم استخوان مخصوصا در بزرگسالان خواهد شد.
جالب است بدانید که منبع اصلی دریافت این ویتامین بجز منابع گیاهی مثل غلات و منابع حیوانی مثل ماهی ساردین، ماهی سالمون، جگر، شیر و تخم مرغ، نور آفتاب میباشد. بطوری که 10 تا 20 دقیقه ماندن در زیر نور آفتاب، نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین را تأمین می‌کند.

منوی موبایل سایت